SISMS
INFO24
Wydrukuj stronę Poleć znajomemu
x

Zapraszam do obejrzenia strony Trasa "Morenowa" - Szlaki turystyczne - Dla Turysty - Urząd Gminy Przechlewo.

Pobierz PDF

Trasa "Morenowa"

TRASA 14 – „TRASA MORENOWA”

Czarne – Przyrzecze – Breńsk – Gockowo – Zalesie – Grodzisko – Gwieździn – Rzewnica – Pakotulsko – Przechlewo (43 km)

Główne atrakcje: kościół w Czarnem p. w. Wniebowzięcia NMP, głaz narzutowy w Grodzisku, Ośrodek Wypoczynkowy w Rzewnicy, kościół w Gwieździnie p.w. św. Marcina Biskupa

Wyjeżdżamy z Czarnego ul. Szosową. Za ostatnim domem skręcamy w lewo w drogę żużlową. Po chwili przejeżdżamy przez drewniany most na Czernicy. Na pierwszym skrzyżowaniu za mostem skręcamy w prawo, mijamy z lewej strony leśniczówkę, jedziemy prosto przez las, aż do szosy Czarne – Międzybórz, przejeżdżamy ją i znów zagłębiamy się w sosnowe bory. Jedziemy cały czas prosto, przejeżdżamy pod linią energetyczną, chwilę potem przez przepust na strumyku. 1,5 km dalej mijamy z lewej strony stary poniemiecki cmentarzyk, dojeżdżamy do drogi prostopadłej i skręcamy w prawo. Przejeżdżamy obok starego młyna w m. Przyrzece, pokonujemy mosty na dwóch odnogach Czernicy. Jedziemy prosto brukowaną drogą. Po ok. 1,5 km docieramy do szosy Czarne – Rzeczenica w m. Breńsk. Skręcamy w prawo jedziemy szosą jakieś 100 metrów, po czym skręcamy w lewo w szosę prowadzącą do Gockowa. Po dwóch kilometrach jazdy przez pola i lasy dojeżdżamy do wsi, z prawej strony zostawiamy szosę do Wyczech, z lewej mijamy park podworski. Jedziemy dalej wąską, mało uczęszczaną szosą. Doprowadzi ona nas do m. Zalesie. Przejeżdżamy przez wieś, przy przystanku autobusowym skręcamy w lewo, jedziemy chwilę droga wyłożoną płytami betonowymi, potem zjeżdżamy w prawo w polną drogę wysadzoną drzewami. Droga wspina się w górę. Wjeżdżamy na teren o urozmaiconej rzeźbie. Wkrótce zagłębiamy się w bukowym lesie. Droga staje się kreta, pagórkowata i gliniasta. Prowadzi nas do miejscowości Grodzisko. Na rozjeździe przed pierwszymi zabudowaniami, skręcamy w lewo. Docieramy do drogi brukowej. Trasa prowadzi w prawo my jednak proponujemy zboczyć z niej nieco by zobaczyć potężny głaz pomnik przyrody. Aby dotrzeć do niego, należy skręcić w lewo, jechać chwilę drogą wysadzoną okazałymi dębami i skręcić w mało uczęszczana drogę na skraju łąki. Doprowadzi nas ona wprost do głazu. Wracamy na nasz szlak, dojeżdżamy do szosy Olszanowo – Gwieździn. Kierujemy się w lewo. Jedziemy krętą szosą przez pagórkowaty teren. Po ok. 4 kilometrach dojeżdżamy do wsi Gwieździn. Musimy tu skręcić w prawo, przejechać ok. 100 metrów ruchliwą szosą A 25, potem skręcić w prawo w brukówkę. Wyjeżdżamy ze wsi i kierujemy się polną drogą w stronę widocznego w oddali lasu. Wjeżdżamy do lasu, tu skręcamy na rozjeżdżoną, piaszczystą drogę w lewo, w dół. Dojeżdżamy w pobliże Jeziora Szczytno, skręcamy w lewo i jedziemy blisko brzegu jeziora u stóp stromego zbocza porośniętego lasem bukowym. Dojeżdżamy do drogi asfaltowej prowadzącej do Ośrodka Wypoczynkowego w Rzewnicy z plażą i wypożyczalnią sprzętu wodnego. Przejeżdżamy asfalt i jedziemy dalej prosto. Mijamy domki letniskowe. Pokonujemy mostek na potoku, jedziemy pod górkę wyjeżdżoną drogą gruntową, po czym skręcamy w prawo w mało uczęszczaną polną drogę. Jedziemy nią ok. 1,5 km, przejeżdżamy przez skrzyżowanie z drogą leśną, chwilę potem przez mostek na kolejnym potoku. Za mostkiem jedziemy w lewo i podjeżdżamy ostro pod górkę. Docieramy do miejscowości Koprzywnica. Skręcamy w lewo, objeżdżamy ogrodzony teren prywatny. Docieramy do drogi brukowej, która wiedzie nas do szosy Rzeczenica – Przechlewo. Tu skręcamy w prawo. Po przejechaniu ok. 2 km mijamy z lewej strony drogę dojazdową do Pakotulska, z prawej zaś miejsce postojowe, gdzie możemy odpocząć. Po przerwie ruszamy dalej szosą, zjeżdżamy długim, stromym zjazdem nad rzekę Brdę. Z prawej strony, w dole, pomiędzy bukowymi pniami prześwituje czysta toń Jeziora Szczytno. Przejeżdżamy przez most na rzece Brdzie w miejscowości Dolinka. Za nim zaczyna się męczący podjazd. Z prawej mijamy drogę do Szczytna (drogowskaz). Wyjeżdżamy na pola i pokonujemy ostatni, łatwy odcinek trasy do widocznego w oddali Przechlewa. Wjeżdżamy ulicą Rzeczenicką.

Zbliżające się wydarzenia
  • Związek Gmin Pomorskich
  • WFOŚiGW w Gdańsku
  • Pomorskie 2020
Logo Ministerstwa Cyfryzacji i Administracji Projekt pn. "Budowa samorządowego portalu internetowego z dostosowaniem do potrzeb osób niepełnosprawnych" dofinansowany ze środków Ministra Administracji i Cyfryzacji
projekt i hosting: INTERmedi@  |  zarządzane przez: CMS - SPI
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności.
Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.