SISMS
RSS
Zamknij
poniedziałek, 21 sierpnia 2017, 233 dzień roku, imieniny Franciszka, Kazimiery, Ruty
Zamknij pasek info24
INFO24
Wydrukuj stronę Poleć znajomemu
x

Zapraszam do obejrzenia strony Trasa "Głazów narzutowych" - Szlaki turystyczne - Dla Turysty - Urząd Gminy Przechlewo.

Pobierz PDF

Trasa "Głazów narzutowych"

TRASA 6 – TRASA „GŁAZÓW NARZUTOWYCH”

Przechlewo – Dolinka – Rzeczenica – Grodzisko – Olszanowo – Biskupnica – Skórzewo – Człuchów (37,2 km)

Główne atrakcje: kościół w Przechlewie p.w. Św. Anny, późnobarokowy dwór w Imielnie, kościół w Polnicy p.w. Św. Trójcy, kościół pomocniczy p.w. Św. Józefa w Polnicy, „głazy narzutowe w Grodzisku i Olszanowie, wieża obserwacyjna koło Olszanowa, rezerwat „Sosny”

Z Przechlewa wyjeżdżamy szosą w kierunku Rzeczenicy (ul. Rzeczenicka). Droga wiedzie początkowo przez pola, lecz po ok. 2 km zagłębia się w lesie. Wkrótce potem, z lewej mijamy drogę do Szczytna (drogowskaz). Zjeżdżamy w dolinę Brdy i pokonujemy most na rzece w miejscowości Dolinka. Nieopodal Brda wpada do Jeziora Szczytno. Następnie czeka nas stromy podjazd, po pokonaniu, którego możemy odpocząć w ładnie urządzonym miejscu postojowym po lewej stronie szosy. Ruszamy dalej zostawiając po prawej stronie drogę do Pakotulska. Po przejechaniu ok. 2 km mijamy z lewej strony brukową drogę do Koprzywnicy, po czym przejeżdżamy przez dolinę niewielkiego strumienia. Jedziemy szosą do Rzeczenicy, przed kościołem w Rzeczenicy skręcamy w lewo i dojeżdżamy do szosy Człuchów – Biały Bór. Przejeżdżamy przez nią i jedziemy dalej polną drogą. Po około 150 m na rozjeździe skręcamy w lewo. Za ostatnimi zabudowaniami Rzeczenicy zagłębiamy się w las. Po przejechaniu 2 km przejeżdżamy skrzyżowanie leśnych dróg. Teren staje się coraz bardziej urozmaicony. Po przejechaniu ok. 1 km od skrzyżowania skręcamy w lewo na pograniczu lasu i łąki. Droga zaprowadzi nas do potęznego głazu narzutowego. Wracamy na poprzednią drogę, która prowadzi do wsi Grodzisko. Jedziemy prosto, po prawej zostawiając drogę do Zalesia. Dojeżdżamy do szosy Gwieździn – Bincze, na której skręcamy w prawo. Droga wiedzie przez najwyżej położony teren Powiatu Człuchowskiego (222 m n.p.m.). Za zakrętem zjeżdżając z szosy w lewo w drogę z płyt betonowych ostro pod górę, dojeżdżamy na sam szczyt, na którym stoi 42 m wysokości stalowa wieża obserwacyjna. Stąd rozpościera się panorama całego powiatu, widać nawet odległe Chojnice i Szczecinek. Po trudach wspinaczki czeka nas przyjemny, długi (3 km) zjazd szosą wijącą się wśród pagórków. Przejeżdżamy przez wieś Olszanowo. Tutaj warto zjechać na chwilę z szosy w lewo, aby drogą przez park dotrzeć na małą łączkę, gdzie leży kolejny głaz narzutowy (jego objętość szacowana jest na ok. 80 m³). Wyjeżdżając ze wsi po prawej stronie mijamy szachulcowy kościół z XVII wieku. Około 1 km za wsią na skrzyżowaniu z leśną drogą, skręcamy w lewo. Wkrótce po tej stronie, zza drzew wyłania się tafla Jeziora Olszanowskiego. Nad jeziorem urządzone jest miejsce postojowe. Około 150 m za postojem w lesie po prawej stronie znajduje się prehistoryczne cmentarzysko. Dalej droga prowadzi prosto, aż do Biskupnicy. Przed kościołem skręcamy w lewo, później w prawo w drogę brukową. Wjeżdżamy do lasu, jedziemy cały czas prosto aż do rezerwatu „Sosny” w Skórzewie. Przy leśniczówce zostawiamy po lewej odgałęzienie do Krępska, a dalej przy siedzibie Nadleśnictwa asfaltową drogę w lewo do Kołdowa. Jedziemy drogą żużlową przez wilgotny las, aż dojeżdżamy do szosy Sieroczyn- Człuchów, gdzie skręcamy w lewo i jedziemy do Człuchowa.

Zbliżające się wydarzenia
  • Związek Gmin Pomorskich
  • WFOŚiGW w Gdańsku
  • Pomorskie 2020
Logo Ministerstwa Cyfryzacji i Administracji Projekt pn. "Budowa samorządowego portalu internetowego z dostosowaniem do potrzeb osób niepełnosprawnych" dofinansowany ze środków Ministra Administracji i Cyfryzacji
projekt i hosting: INTERmedi@  |  zarządzane przez: CMS - SPI
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności.
Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.